Thursday, October 28, 2010

I'm stILL their Target!


TARGET???
what trget?..hui3..
masa sy kuarkan post trsebut..hal yg saya nyatakan ( secara dalamannya ) tlh pon sttle n selesai, pd sangkaan sy. memang saya tahu bg sesetengah pihak yg belom brpuas hati saya msih dkecam n dikutuk n dikeji n dicerca n dihina namun apa yg saya dpt HARI INI drpd Facebook seorang hamba ALLAH SWT ini memang sgt2 sukar utk diterima. selama ini saya hanya mendiamkan diri, bagi saya dia berhak kerana dia masih marah. 

 NAMUN,

bila saya reflect balik, muhasabah, sebenarnya apa salah saya pada dia? kalau pd kwn saya yg saya membocorkan apa yg tidak sepatutnya itu, wajar jugak nk benci saya.. tapi ini?
kalau sekadar mahu mengutuk..ok, tp bila dikaitkan dgn org yg dah mnjenguk barzakh..

NAUZUBILLAHI MIN ZALIK!

bergurau ada batasan, mngutuk pun biarlah ada hadnya.

"Sesungguhnya orang yang suka menghebahkan tuduhan buruk di kalangan orang beriman, mereka akan beroleh azab seksaan yang tidak terperi sakitnya di dunia dan akhirat; dan (ingatlah) Allah mengetahui (segala perkara) sedang kamu tidak mengetahui (yang demikian)."
(Surah al-Nur, ayat 19) 

"Wahai orang yang sudah menyatakan beriman dengan lidahnya, tetapi iman itu belum sampai ke dalam hatinya! Janganlah kamu menyakiti orang Islam dan janganlah pula mencari keaiban mereka. Sebab sesiapa yang mencari keaiban saudaranya, nescaya Allah akan mencari pula keaibannya. Sesiapa yang dicari keaibannya oleh Allah, maka Dia akan mendedahkannya, meskipun ia berada dalam perjalanan yang jauh." (Hadis riwayat al-Tirmizi dan Ibn Majah)

ni skadar perkongsian..apa yg saya print screen..
ttbe trase nk capture..buat kenangan pahit :) 
..selama nih xterpikir pun nk capture.. 


dulu saya xkisah bilamana saya mnjadi ANJING dan SETAN.
kenapa saya kisah sekarang??
kerana kami telah pon saling bermaaf-maafan, berpeluk lagi.
di kelas juga sgt berlainan sifat..
..NAU'ZUBILLAH..
minta dijauhkan dari kita semua

*dalam proses mngubah diri*
㋡ *ujian yg dterima tanda ALLAH sayangkan kita*

1 comment:

  1. ya Allah kak...sampai hatiny diorang,,,,sosilayati tu akak ke???sbr ye kak...wpun ni cte taun lpas,tp kte bru bce aie ni...byk2 kan sbr ye kak...mmg susah utk kte jangka aty mnusia....luar nmpk lain,dlm ny lain ....kte tau akak kuat...syg akak!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...