Friday, January 7, 2011

--2 PPISMP--


waaahhh...lama gila saya tak update blog nih!
(ayat stereotype! tak nak gak sebut malas nak update..huhu)


OK!
sekarang dah abes minggu pertama di IPGK Tuanku Bainun  terchenta
perasaan : agak nervous and...enjoyable?
( mula-mula masuk da kena hadapi masalah dalam badan..haha)
alhamdulillah kami dapat kelas yang memang permanently will be ours
sebelum nih dok marathon je hari-hari pi cari kelas kosong
sekarang kami ( all TESLians ) duduk dalam satu aras
begin with TESL 1 until TESL 4
then our seniors
semua course dok macam ni
theres one row full of mathematicians
one row full of scientists
one row full of ustaz and ustazahs
good for us 
good for the lecturers

sebut sal lecturers
they are absolutely SUPERB!!!
i truly love dem ols
tapi saya belajar satu benda
jangan harapkan lecturers anda sesuaikan diri dengan anda
anda sendiri yang patut ambil inisiatif untuk mengikut rentak dan flow mereka
tu baru betul
kita yang nak mencari ilmu
mereka buat kerja mereka, mengajar dan mencurah ilmu
kita lah yang kena menadah dengan cara yang betul

...tapi...
( ada pulak tapi nya )
i start to miss my mom, my family
huhuhu
hari dok kat sini pun boleh bilang dengan jari
rindu dah membara
macam mana lah nak jadi cikgu, nak kena posting jauh-jauh ni kan?

cuti baru-baru ni saya balik adik bongsu saya dah boleh berjalan
entah-entah nanti saya balik lagi bukan setakat berlari
dah boleh panjat almari dah kot!
( ok...tu mustahil! )

what i miss most?
mandi hujan!
macam budak-budak...huhuhu
best gila mandi hujan belakang rumah
berlima dengan adik-adik
kami berebut paip yang satu kat situ
sekali datang abah
"macam budak-budak! macam mana nak jadi cikgu nih!"
ma lak cakap
"masuk! demam baru tahu, ma tak nak care!"
dan masuk la kami semua dengan basah-basah + kesejukan

belajar buat pastries!
tak belajar sangat la
buat yang dah biasa buat je pun
saya buat cupcakes ( lupa nama dia apa )
kek lapis biskut marie
kek gula hangus ( yang ni sadly tak menjadi walaupun rasanya da sedap )
kawan saya makan kek gula hangus tuh, boleh dia tanya
"ni kek coklat ke kopi?"
adoyaii
licin jugak akhirnya

tiba-tiba masuk stories time cuti lak 
plan nya nak cerita tentang minggu nih
ish3...tak tetap pndirian!

pasal benda-benda lain yang tak penting?
malas nak ambil tahu
kita buka bab baru!
weeeee
biarkan orang kata
asal kita dah bahagia
tapi lawak jugak
saya tak pernah nak stalk orang
tapi ade pulak yang terperasan
biar saya nyatakan di sini ye
apa-apa yang anda post pasal saya
setakat apa yang saya tahu la
walaupun tak nak ambil tahu
orang lain yang menyampaikannya
saya tak berminat nak tahu perihal anda
saya dah penat
saya cakap benda elok kena perli
kena hentam
kena hina
kena "anjing", "sial", "setan betina", "SOSILAYATI"
macam awak cakap
padan muka saya sebab cari gaduh kan?
keep urselves in history k?
dwell in the past


jangan carik saya, kutuk saya stalk awk ek
 carik orang yang bagitahu saya ye?
sekian untuk orang-orang tertentu

2011
the new beginning of the new BeesKuwt Marie
ngeh3
apa yang new nye?
entah la...gaya baru?
..maybe..
im still trying to improve myself
help me!



_sekian_

1 comment:

  1. sbr ye kak dgn kate2 org....lame2 diorg lteh gak....akak buat dunno je lah tp jgn smapai ukhuwah terputus dah lah ea....syg akak n rndu akak wpun blk dkat je....he3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...