Thursday, July 4, 2013

.

salam kasih dan sayang

aku...
ingin sekali kembali ke zaman yang dulu
zaman aku berseorangan
apa cabaran dan masalah aku mampu tahan
aku mampu pendam seorang
aku boleh berlagak kuat
aku sekarang
entah
no more laughter, only tears
tidur bertemankan bayangan yang aku rindu
kadang-kala
dosa semalam yang aku benci
ya Allah
kuatkan lah iman aku
amin.

Untuk kau
Sumpah, andai kata aku boleh putar kembali masa
Aku harap kita tak pernah berjumpa
Aku tak mampu nak menatap wajah kau
Bukan sebab aku malu
Aku rasa terhina
Aku rasa aku tak berguna
Aku cuba menjaga hati
Itulah perjuangan yang aku rasa paling sukar
Aku pegang kata-kata kau
Tapi... mungkin hanya aku yang berusaha
Betul kata orang,
Memang kau mudah suka, mudah lupa
Bila bosan kau buang
Tapi kau jangan sekali-kali lupa
Antara aku dan kau bukan hanya perasaan
Kita kongsi lebih dari itu
Biarlah cuma aku yang faham
Meluah pada manusia
Menambah kehinaan pada diri aku dan terpalit noda pada kau
Allah ada
Selamat menyebar cinta Allah dan Rasul
Mungkin dengan cara itu
Dosa kita terampun.

Mungkin semua ini balasan untuk aku
tapi
Kenapa aku tak mampu jadi macam kau?
Kenapa aku masih dalam bayang-bayang semalam?
Kenapa aku tak boleh terima semua ni...
Ya Allah
Ampunkan aku
Astaghfirullah
Ma abah, maafkan kakak


:’(

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...